jacup.com
 

www.nagyimreattila.hu

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése

Ki is az alkusz?

E-mail Nyomtatás PDF

Az ügyfelekkel való első találkozáskor gyakran merülnek fel a következő kérdések:

Mivel nyújt többet nekem egy alkusz, mit a régi ügynököm? Kinek dolgozik az alkusz? Ki fizet az alkusz munkájáért, és mit fedez az a díj? Vajon mi lehet a különbség az Alkusz és a biztosító ügynöke közt? Melyik olcsóbb az ügyfél számára? És olcsóbb-e az olcsóbb valójában?

A bizalom és az ügyfeleink teljes körű tájékoztatása jegyében igyekszünk most megvilágosítani néhány olyan kérdés kört, melyről legtöbbször hallgatnak az illetékesek. Mi azonban úgy gondoljuk, hosszú távú üzleti kapcsolatot csak az érdekek kölcsönös ismeretében lehet megalapozni és fenntartani. Munkánk lényegét egy mondattal is meg lehet fogalmazni: Az alkusz az ügyfél megbízása alapján tevékenykedik, és gyakorlatilag szakértelmet ad az ügyfél biztosítási szándékához.

Egy jó közvetítő a biztosítások kockázat elbírálása során akaratlanul többet tud meg az ügyfélről, mint egy titkosszolgálati ügynök, vagy egy gyóntató pap! A közvetítő előbb-utóbb megtudja az ügyfél adatait, a korát, az egészségi állapotát, a jövedelmét, a vagyoni helyzetét, a családi körülményeit, a hobbiját, a fizetési hajlandóságát, stb. és ekkor a céges szerződők belső információiról még nem is beszéltem. Ezt az ügyfél nem szívesen osztja meg akárkivel, hiszen ezek abszolút bizalmas információk.
A biztosítóknál meglehetősen magas a fluktuáció. Így gyakran előfordul, hogy egyazon ügyfélnek a szerződéseit mindig más és más ügynök kezeli. Vajon ez jó az ügyfélnek?

Persze melyik ügyfél ne akarná olcsóbbá tenni a biztosításait, de tény, hogy az alkusz alkalmazásával - , aki rendelkezik magas szintű piaci- és szakmai ismeretekkel - csökken a kiszolgáltatottság és a díjazás bőven megtérül. Az is igaz, hogy az említett gondolkodásmód az ügyfelekben még nem tudatos.
De vajon változik a fizetendő biztosítási díj annak függvényében, hogy azt alkusz vagy biztosítási ügynök köti és kezeli?

Gyakorlatilag minden biztosítási módozatba előre be van kalkulálva a szerzési költség. Ezt az ügyfél a díjban mindenképpen megfizeti, csak kérdés, hogy kinek, illetve milyen ellenszolgáltatást kap érte.
Az ügynökök a folyamatosan növekvő elvárások alapján egyre több és több biztosítást kell kötniük, az új és régi ügyfeleknek egyaránt. Az ügynöknek a munkáltató elvárása alapján olyan módozatot is kötnie kell, ami kevésbé versenyképes a piacon, vagy amire az ügyfeleknek kevésbé van szükségük. Ez az elvárás a biztosítója, a munkáltatója felöl. Így könnyen előfordulhat, hogy saját túlélése érdekében olyan biztosítást köt, ami az ügyfélnek nem szükséges, vagy olyat, aminél van jobb a piacon.
Az alkuszok többségének hitvallása szerint, szakmai-, anyagi-, és erkölcsi felelősséggel tartozik az általa közvetített szerződésekért. Ennek a felelősségnek mindig van, és lesz ára. Az alkuszt nem kényszerítheti a biztosító, hogy ezt meg azt kell kötnie. Az alkuszt az ügyfél bízza meg!
Az alkusz felméri az ügyfél igényeit, tanácsot ad és alternatívákat készít, majd az ügyfél mérlegel, és végül dönt.

Az új biztosítási törvény értelmében az alkusz javaslatait és kötéseket már mind írásban indokolni és dokumentálni köteles. Ez nemcsak hogy objektívabbá teszi a döntési és előkészítési folyamatot, de vitás ügyekben bizonyíthatóan dokumentálja az eseményeket, és az alkusz szakmai hibája esetén lehetőséget nyújt az ügyfélnek az alkuszi felelősség megállapítására. A felelősség megállapítása után pedig a megbízó ügyfél kárigényét 350.000.000 Ft-ig a kötelezően meglévő alkuszi felelősség biztosításból fedezheti.

Azt sem szabad elfelejteni, hogy alkusz a kár esetén is az ügyfél mellett áll és egyrészt tehermentesíti a szakmai teendőkben, másrészt védi az ügyfél érdekeit. Hatékony szakmai műhelyként funkcionálunk és minden körülmények között a tisztességes munkára törekszünk. Munkánkat kihívásként éljük meg és így a mindennapok feladatait jóleső érzéssel, eredményesen végezzük!

Módosítás dátuma: 2009. november 03. kedd, 18:50  
Hirdetés
Hirdetés

Hírlevél feliratkozás









ÉPSZER

...